
Vanliga
FRÅGOR
SVAR
&
Kan jag returnera skräddarsydda gardiner?
Nej - alla gardiner skräddarsys på beställning till ditt exakta mått. Detta medför att vi inte kan ta några produkter i retur.
Nej - alla gardinskenor måttbeställs speciellt för ditt hem. Detta medför att vi inte kan ta några produkter i retur.
Kan jag returnera måttbeställda gardinskenor?
Vad gäller för
reklamationer?
Alla DUO Details gardiner genomgår en noggrann kvalitetskontroll i flera steg innan de packas och skickas. Om din beställning var defekt eller felaktig när du fick den, ber vi dig att starta ett reklamationsärende så snart felet uppmärksammats. Beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt och bifoga bilder på skadan, detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt.
Har du fått ett godkänt reklamationsärende skickar vi en retursedel till dig, denna är måste nyttjas inom 30 dagar – därefter förfaller reklamationsärendet.
Vid “icke godkänd reklamation” av gardin/gardiner, debiteras en serviceavgift på 299kr/gardin för att skicka ut på nytt till dig.
Normalt slitage och produkter äldre än två år är inte en reklamation.
Notera att alla reklamationsärenden hanteras över mail. Detta på grund av att vi måste ha en spårbarhet i dialogen och avstår därför reklamationsärenden över telefon.
Om du har mätt själv och gardinens längd avviker mer än 1% så kontrollmäter vi gärna dessa åt dig. Gardinerna skickas då till vår ateljé i Sverige där vi säkerställer gardinens mått i förhållande till orderunderlaget.
Textilens väv påverkas av tygets vikt, längd och upphängning, en avvikelse i gardinens längd på mindre än 1% av den totala längden anses inte som ett reklamationsärende. Om avvikelsen är mindre än 1% av gardinens totala längd så fall debiteras en serviceavgift på 299kr/gardin för att skicka ut på nytt till dig.
Har gardinen en längd som avviker mer än 1% från den beställda längden så korrigerar vi självklart detta kostnadsfritt och skickar ut gardinen på nytt till dig omgående!
Kan jag reklamera mina gardiner om de kom i fel längd?
Hur kontaktar jag DUO Details?
För beställningar, reklamationer eller övriga frågor så är ni välkomna att oss genom att fylla i kontaktformuläret längst ner på denna sida!
Har du precis köpt lägenhet i ett nyproduktionsprojekt kan det hända att vi har ett event där ni kan komma och fråga och se gardiner på plats, kolla med era projektledare för vidare information. Det går också bra att kontakta oss för att få komma förbi vårat showroom.
Är ni ett företag som önskar att erbjuda era kunder en gardinkväll? Läs mer eller kontakta oss för vidare information.